Opis klasy Pliki.cs
Klasa Pliki.cs przydaje się nam w sytuacji, gdy mamy zamiar używać danych zawartych w plikach.
     Istotą programowania Obiektowego jest możliwość wykorzystywania już istniejącego kodu, który możemy po prostu wstawiać do naszych aplikacji. Jedynym ograniczeniem są prawa autorskie (tego ograniczenia się nie da przeskoczyć - należy pisać własne kawałki kodu, które możemy wykorzystać w swoich aplikacjach, lub wykorzystywać kody które w sposób jednoznaczny są oznaczone jako FREE) oraz pewien niezbędny zasób wiedzy pozwalający nam dostosować istniejący kod do potrzeb naszej aplikacji.
     Najbardziej naturalnym sposobem wykorzystania już istniejącego, a często powtarzającego się w wielu aplikach kodu jest umieszczanie go w klasach. W przypadku klasy Pliki.cs jest to klasa statyczna. Oznacza to, że nie można z niej utworzyć obiektu. W dużym uproszczeniu jest TYLKO kontenerem do przechowywania metod lub zmiennych (quasi globalnych).      Aby klasa mogła działać należy dołączyć odpowiednie przestrzenie nazw, co zresztą zostało uczynione. Gdy standardowo dołączamy pustą nową klasę, to nie mamy wszystkich przestrzeni nazw. Niniejsza klasa korzysta z przestrzeni nazw System.IO w której znajdują się potrzebne klasy i metody. Drugą przestrzenią nazw standardowo nie dołączaną do nowotworzonych klas jest System.Windows.Forms. Ta przestrzeń nazw z kolei potrzebna jest nam do wyświetlania komunikatów w MessageBoxach.      Pierwszą metodą którą widzimy w naszej klasie jest metoda bool ZapiszPlik(string sciezka, string s). Jak każda metoda znajdująca się w klasie statycznej ma ona również modyfikator static. Metoda zwraca true w przypadku powodzenia. Argumentami funkcji są: string sciezka przechowujący nazwę pliku wraz ze ścieżką dostępu, w którym chcemy zapisać treść znajdującą się w argumencie string s. Wyjaśnić należy znaczenie słowa kluczowego using, które można stosować w dwóch kontekstach: przy określaniu przestrzeni nazw oraz ograniczając zasięg działania (życia) jakiejś klasy. W tym wypadku StreamWriter. Do zapisu do pliku stosujemy metodęWrite() klasy StreamWriter. Argumentem jest łańcuch, który chcemy umieścić w pliku. Cała ta konstrukcja umieszczona jest w strukturze przechwytującej wyjątki - try... catch... finally...